19 oktober 2017

Sportvelden bij DUNO moeten blijven

Het CDA Den Haag vraagt de wethouder om de sportvelden bij het St. Jansklooster  te behouden voor leerlingen en sporters in Loosduinen.

@Dennis Vos Fotografix

Het St. Jansklooster is voornemens om het klooster inclusief 2 multi-playgrounds te verkopen. De twee multi-playgrounds met jeux de boule baan waren van oorsprong  een initiatief van de Commissie Loosduinen en worden sinds jaar en dag intensief gebruikt door sportvereniging DUNO, het Hofstad Lyceum en bewoners uit de buurt. CDA-woordvoerder sport Cees Pluimgraaff:  “voor leerlingen en sporters in Loosduinen is het van groot belang dat zij kunnen blijven sporten op de playgrounds. Daarom vraagt het CDA aan de gemeente of zij de mogelijkheid wil overwegen om zelf de playgrounds aan te schaffen”. Dit blijkt lastig te zijn maar wethouder Wijsmuller zegde het CDA toe om zich in ieder geval hard te maken om de sportbestemming voor deze locatie te behouden.
Voor een herontwikkeling van het klooster en de multi-playgrounds is een bestemmingswijziging nodig.
Eerder liet CDA’er Michel Rogier al weten dat zij niet meer instemmen met bestemmingswijzigingen waarbij sportvelden zoals bij Wings verdwijnen.
“Loosduinen draagt al een behoorlijke steen bij aan de woningbouwopgaven, daarvoor gaan we wat mij betreft geen maatschappelijke gebouwen en sportvelden meer voor opofferen. Verdichting vraagt ook meer ontspanningsmogelijkheden en die moet je koesteren,” aldus Rogier.