11 september 2017

Stadsgarderobes in Haagse binnenstad

De gemeente moet in de Haagse uitgaanskern in het centrum van de stad stadsgarderobes inrichten. Dat is een voorziening waar mensen wanneer zij uitgaan tassen en waardevolle spullen kunnen opbergen.

CDA-raadslid Desh Ramnath: ‘’We investeren veel in onze binnenstad. De kwaliteit van de openbare ruimte gaat vooruit en we maken het uitgaansleven steeds bruisender en aantrekkelijker. Om dit te versterken stel ik samen met mijn collega en horeca-man Cees Pluimgraaff voor om in het Haagse uitgaanscentrum een of meerdere stadsgarderobe(s) in te richten, waar mensen tijdens het uitgaan hun waardevolle spullen in op kunnen bergen. Zodat deze niet gestolen kunnen worden en Hagenaars en bezoekers van onze stad er geen omkijken meer naar hebben en zorgeloos kunnen genieten van hun avond. Zo wordt het nog leuker en veiliger om uit te gaan in ons centrum!‘’

In Groningen wordt al veelvuldig gebruik gemaakt van een dergelijke opberg-voorziening. Voor 2 euro kan daar de hele avond een kluisje worden gehuurd. Ramnath: ‘’De gemeente hoeft de voorziening natuurlijk niet zelf te bouwen en te exploiteren. Ik denk dat er genoeg ondernemende Hagenaars zijn die hier kansen in zien. Het CDA vraagt het college dan ook om in samenwerking met de Koninklijk Horeca Nederland in gesprek te gaan met de Groningse stadsgarderobe-houders en andere mogelijk-geïnteresseerden.’’