16 oktober 2014

Sterke impuls voor Scheveningen Haven

In een twee-minutendebat in de Haagse gemeenteraad werd vanavond gediscussieerd over het verplaatsen van vrijplaats de Vloek uit de kom van Scheveningen Haven. Wat het CDA betreft maakt de Vloek ruimte voor ontwikkelingen in de haven: op de plek komt een zeilcentrum, de uitbouw van de Scheveningse rederij Van der Zwan en een Scheveningse botenbouwer. Op het complex ontstaan ruim veertig arbeidsplaatsen.

CDA-woordvoerder Cees Pluimgraaff: ‘’De plannen zorgen voor een ontwikkeling van industrie in de haven van Scheveningen, meer banen, een impuls aan de Scheveningse economie en zet Scheveningen ook nog eens meer op de kaart als watersportlocatie en in het bijzonder als zeezeilhaven.’’

De Vloek
Volgens het CDA kan het niet zo zijn dat deze ontwikkelingen die bijdragen aan de lokale economie, industrie, visserij en het sportieve karakter van Scheveningen, geen doorgang kunnen vinden omdat de Vloek weigert te vertrekken. ‘’De Vloek weet al, sinds zij 12 jaar geleden haar intrek nam, dat de locatie van tijdelijke duur zou zijn. Er is altijd duidelijk naar de Vloek gecommuniceerd dat wanneer er ontwikkelingen in het gebied zouden plaatsvinden zij zouden moeten verplaatsen’’, aldus Pluimgraaff.