26 juni 2018

Terugblik ALV CDA Den Haag

Op de prachtige locatie aan het Deltaplein in Kijkduin kwamen de CDA leden bijeen tijdens onze Algemene Leden Vergadering. We keken terug op de formatieperiode en we keken vooruit naar onze rol als oppositiepartij. Ook namen we afscheid van enkele leden uit het bestuur en de fractie.

We namen afscheid van bestuursleden Joanneke van den Nieuwboer en Rosalinde Kranenburg. Joanneke heeft gedurende ruim vijf jaar onderdeel uitgemaakt van het bestuur en was verantwoordelijk voor communicatie en ledenzorg. Rosalinde was verantwoordelijk voor het doelgroepenbeleid. Ze heeft er de afgelopen jaren, samen met veel actieve CDA’ers voor gezorgd dat heel Den Haag zich vertegenwoordigd kan voelen door het CDA.

Ook namen we afscheid van raadslid Desh Ramnath; een echte ondernemer in de politiek. Politieke processen vulde hij aan vanuit zijn zakelijk ervaring en daarmee legde hij de lat voor de fractie op een hoger niveau. Hij was een actieve vertegenwoordiger voor zijn achterban.

Cees Pluimgraaff startte als raadslid en de laatste vier jaar zette hij zich in als fractievertegenwoordiger. Cees staat bekend als een eigenzinnige volksvertegenwoordiger en was met name in Scheveningen en Laak een luisterend oor en een oplosser van problemen.

Fractievolgers Alphons Jacobs en Magda Spaans hebben zich ook de laatste vier jaar hard ingezet voor de fractie. Het lukte Alphons om in het versnipperde landschap, met veel andere fracties, het Haagse Klimaatpact op te stellen. En Magda opende een ontmoetingscentrum voor Oost-Europeanen.

Van Michel Rogier nemen we geen afscheid, maar we stonden stil bij het feit dat hij zich heeft ingezet als raadslid, campagneleider, vicefractievoorzitter en nu zijn taken vervult als fractievertegenwoordiger. Michel laat zich niet uit het veld slaan! Hij blijft een rasechte volksvertegenwoordiger en vlogt er nog lekker op los.

Ten slotte stonden we stil bij acht jaar wethouderschap van Karsten Klein. Karsten begon 12 jaar geleden als raadslid van het CDA, al snel werd hij lijsttrekker en fractievoorzitter. Op zijn 33ste werd hij wethouder en liet hij de stad van zich horen. Als Karsten ergens in gelooft, bijt hij zich erin vast en maakt het waar. Karsten heeft mooie dingen voor de stad bereikt. Denk hierbij aan het terugdraaien van bezuinigingen in de zorg, Volvo Ocean Race, WK Hockey, WK Beachvolleybal en ook het Buurthuis van de Toekomst. Nu versterkt Karsten de fractie als raadslid.

Namens het bestuur en de fractie,

allemaal enorm bedankt!!!