10 februari 2017

Tijdelijke turnhal Loosduinen blijft beschikbaar

De tijdelijke turnhal aan de Groen van Prinsterenlaan in Loosduinen blijft beschikbaar voor de turnverenigingen. Dit laat het college weten in antwoorden op schriftelijke vragen van het CDA.

Het voornemen was om de turnhal te sluiten zodra de nieuwe turnhal in de sportcampus Zuiderpark open gaat. Het is echter nog niet duidelijk welke turnverenigingen naar de sportcampus zullen gaan verhuizen en er is volgens de turnverenigingen en het CDA veel vraag naar ruimten om te turnen in onze stad. Daarom moet de tijdelijke turnhal in Loosduinen, die in 2010 op initiatief van diverse turnverenigingen  is gerealiseerd, open blijven. CDA-woordvoerder sport Cees Pluimgraaff: ‘’Het is fijn dat het college ons nu belooft dat de turnverenigingen de turnhal, ook na opening van de sportcampus, mogen blijven huren. Hun trainingen en wedstrijden daar kunnen gewoon doorgaan.’’ Het college belooft in de antwoorden op vragen van het CDA ook dat de gemeente de turnverenigingen financieel blijft ondersteunen zodat zij de turnhal kunnen blijven huren.

Geen overname
Het college geeft echter aan niet bereid te zijn om de turnhal in eigen beheer te nemen en zelf te gaan verhuren aan de verenigingen. Volgens de wethouder is de turnhal begonnen als een particulier initiatief van vrijwilligers en moet dat zo blijven.