08 juli 2015

Toekomst leerlingen AC weer onzeker

Het CDA betreurt het dat het Aloysius College toch opgeheven wordt. Leerlingen worden voor de tweede keer binnen een jaar in grote onzekerheid gebracht. Hun toekomst staat wat het CDA betreft centraal.

Honderden kinderen weten niet waar zij na de zomervakantie van 2016 naar school moeten. CDA-woordvoerder onderwijs Michel Rogier: ‘’Dit bericht slaat in als een donderslag bij heldere hemel. Een paar weken geleden leek alles nog goed gegaan maar nu, net voor de zomer, blijkt het tegenovergestelde waar. Onze zorg gaat uit naar de leerlingen, zij en hun schoolcarrière staat wat ons betreft centraal in de verdere aanpak.‘’

En nu verder?
Er wordt op korte termijn onderzocht of bij andere onderwijsinstellingen de bereidheid bestaat het Aloysius College over te nemen of een andere vorm van samenwerking met het AC aan te gaan. Er moet gekeken worden welke scholen leerlingen van het AC zouden kunnen overnemen. Het CDA roept de gemeente op om volledige medewerking en ondersteuning te verlenen. Rogier: ‘’De gemeente moet haar volledige medewerking verlenen en zorg te dragen dat alle leerlingen van het AC gedurende het schooljaar 2015-2016 kwalitatief goed onderwijs krijgen en voorbereid zijn om na de zomer van 2016 de overstap te maken naar een andere school. Ouders zullen hierbij ongetwijfeld ook ondersteuning bij nodig hebben. Wij verwachten van de gemeente hierover snel duidelijkheid en een plan van aanpak, om bij ouders en leerlingen van het AC de onzekerheid voor de toekomst weg te nemen.’’