07 oktober 2016

Uitreiking Haagse stageprijzen

Aanstaande maandag reiken Desh Ramnath en Michel Rogier samen met onderwijswethouder Ingrid van Engelshoven de Haagse stageprijzen uit. Het tweetal CDA-raadsleden vroeg de wethouder vorig jaar om een jaarlijkse prijs voor beste stagiair en beste stage in te voeren, om stages in Den Haag een extra impuls te geven. Deze maandag zullen de prijzen voor het eerst worden uitgereikt.

Ramnath en Rogier zijn verheugd dat het College op verzoek van het CDA in samenwerking met diverse onderwijsinstellingen in het praktijkonderwijs de jaarlijkse stageprijzen in het leven heeft geroepen. ‘’Middels het toekennen van  een prijs voor beste stage aan een ondernemer en beste stagiair aan een leerling wordt het belang van het lopen van een stage en het aanbieden van een stage benadrukt. Wij horen namelijk vaak dat jongeren, met name leerlingen uit het praktijkonderwijs, geen geschikte stage kunnen vinden, terwijl tegelijkertijd ondernemers in onze stad moeite hebben met het vinden van een geschikte stagiair die past bij hun bedrijf,’’ aldus Ramnath.  Zijn collega Rogier vervolgt: ‘’De stageprijzen zullen elk jaar worden uitgereikt aan één leerling uit het praktijkonderwijs en aan één Haags bedrijf. We hopen hiermee dat bedrijven worden gestimuleerd meer en uitdagendere stages aan te bieden en leerlingen nog meer ambitie tonen en extra hun best doen op hun stage.’’