14 februari 2017

Valentijnsdag: waardering voor mantelzorgers

Ook dit jaar zetten CDA-ers in heel Zuid-Holland vrijwilligers in het zonnetje op Valentijnsdag. De dag van de liefde en waardering. Het CDA Den Haag spreekt haar waardering uit voor vrijwilligers die hun werk met veel liefde doen en die ons zeer nauw aan het hart liggen: mantelzorgers.

CDA-fractievoorzitter Daniëlle Koster: ‘’Mantelzorgers zijn van onschatbare waarde voor onze stad. Het CDA is enorm trots op iedereen die belangeloos zorgt voor familieleden, vrienden of anderen in hun omgeving. Hun bijzondere inzet verdient onze waardering.’’

Haagse CDA-ers gingen op pad om vrijwilligers te bedanken. Daniëlle Koster bracht een taart naar Marja Venema die met veel liefde voor haar schoonmoeder zorgt. Michel Rogier zette samen met kandidaat-Tweede Kamerlid Gert-Jan Bakker Sibel Konat, die al lange tijd voor haar familieleden zorgt, in het zonnetje. Cees Pluimgraaff en CDA kandidaat-Kamerlid Marischa Kip gingen op Scheveningen langs bij kanjer mevrouw Neervoort die op 88-jarige leeftijd voor haar licht dementerende man zorgt. Mevrouw Mungar (mantelzorger voor haar zoon) en Joyce Narain (mantelzorger voor haar moeder) kregen op een bijeenkomst van stichting Hindustani een welverdiende taart van raadslid Desh Ramnath en kandidaat-Kamerlid Wytske de Pater.

Mantelzorg
Wie kent ze niet? Mantelzorgers die elk vrij uurtje van de dag besteden aan de zorg voor een familielid, vriend(in) of buur. Hun inzet is van enorme waarde en het CDA is trots op hen. Er wordt door landelijke bezuinigingen op de zorg een steeds groter beroep gedaan op mantelzorgers. Het CDA Den Haag probeert het werk van mantelzorgers in Den Haag daarom het hele jaar door te waarderen. Dit doen wij onder andere door het jaarlijkse mantelzorgcompliment dat dankzij het CDA in Den Haag is blijven bestaan, door ons initiatief voor de verkiezing van de zorgvrijwilliger van het jaar, door blijvende inzet op voldoende respijtzorg en door ons verzoek om mantelzorgers uit te nodigen aan het keukentafelgesprek en daar ook hun belangen en wensen goed te bespreken.