25 november 2016

Verkeersvisie Scheveningen mist visie

Wethouder Tom de Bruijn kondigt vooral kleine maatregelen aan in zijn zojuist gepresenteerde verkeersvisie om de verkeerschaos op Scheveningen op te lossen. CDA-er Cees Pluimgraaff mist een ‘echte’ visie met ‘echte’ maatregelen.

Pluimgraaff: ‘’Ik ben blij dat er na een jaar overleg met denktanks van bewoners en ondernemers nu eindelijk een verkeersvisie ligt om de doorstroom-problemen op Scheveningen op te lossen. Het College wil de badplaats nog aantrekkelijker maken en meer bezoekers trekken maar het CDA heeft altijd gewaarschuwd dat, dat niet kan zonder een integraal verkeersplan. Ik ben dan ook teleurgesteld dat in dit plan slechts maatregelen zoals betaald parkeren, stimuleren OV, vrachtroutes, bewustwording door apps en borden en wegafsluitingen worden gepresenteerd. Stuk voor stuk kleine verbeteringen maar miljoenen gezinnen en bezoekers krijg je niet zonder problemen op het strand en bewoners kunnen niet makkelijker hun wijk in met alleen dit soort kleine maatregelen. Volgens het CDA zijn verstrekkende en gedurfde acties zoals de aanleg van een tunnel of fly-over nodig om de problemen echt aan te pakken. En die missen wij in de ‘visie’ van de wethouder. We lezen niets over de aanpak van de Westduinweg, de Fuik en de in- en uitprikkers. Ook de door het CDA-voorgestelde tweerichtingsverkeer op de Boulevard blijkt een stap te ver. De visie is een slappe oplossing en Scheveningen verdient beter.’’