23 mei 2018

Verlaag maximumsnelheid snelweg Leidschenveen

Het CDA wil dat de maximumsnelheid op de snelweg langs de Haagse wijk Leidschenveen op de A4 en A12 verlaagd wordt. Door de maximumsnelheid te verlagen naar 100 km/u zorgen we er in elk geval voor dat de luchtkwaliteit verbeterd en zullen bewoners uit Leidschenveen minder geluidsoverlast ervaren.

Volgens Kavish Partiman is een eerste stap heel simpel, de wethouder moet hier een verzoek voor indienen bij het Rijk. Tijdens de vergadering heeft hij de wethouder dan ook deze vraag gesteld. Helaas was de wethouder hier niet toe bereid. Een gemiste kans. Toch zal het CDA hier de aankomende tijd aandacht voor blijven vragen.

Tijdens de bespreking heeft Partiman ook gevraagd wat de mogelijkheden zijn voor meer sedum/mossen op geluidswanden langs de snelweg en op meerdere muren/wanden in de stad. “Deze nemen namelijk het vuil op, maken de lucht schoner, houden geluid meer tegen, het ziet er mooier uit en je kunt er zelfs een kunstwerk van maken door verschillende mossen te gebruiken en het op een kunstige manier te ordenen. Daarbij is de beplanting niet aantrekkelijk voor graffiti.” Aldus CDA-woordvoerder Kavish Partiman.