20 maart 2018

Visondernemer Allie Simonis: ,,Het CDA helpt Scheveningen vooruit”

Allie Simonis, de bekende visondernemer uit Scheveningen, staat op plaats 27 van de CDA-kieslijst. Een opmerkelijke stap, want de Scheveninger stemde voorheen liberaal. ,,De VVD heeft weinig voor de haven gedaan en verkiezingsbeloftes worden niet nagekomen. Het CDA is betrokken bij de haven en helpt Scheveningen vooruit.”

De ontwikkelingen op het Norfolkterrein en het Noordelijk Havenhoofd die onder toeziend oog van CDA-wethouder Karsten Klein zijn gestart, stemmen Simonis tevreden. ,,Je kunt op twee manieren naar de haven kijken; met nostalgie of een vooruitziende blik. We leven in een veranderende wereld en de vernieuwing van de haven zorgt ervoor dat die de komende tientallen jaren weer meegaat. Je ziet aan verouderde buitenlandse havens die zijn opgeknapt dat er veel leven in die gebieden ontstaat. Ook Scheveningen gaat verder bloeien.”

De visondernemer grijpt zijn kandidaat-raadslidmaatschap aan om Scheveningse kwesties onder de aandacht van de politiek te brengen. Ondernemen, werken en wonen op Scheveningen liggen Simonis na aan het hart. ,,Vis is het middelpunt van alle bedrijvigheid in de haven. Als ondernemer stoor ik me echter aan alle regels die komen kijken als je een zaak wilt beginnen. Je moet bij wijze van spreken een halve jurist, sociaal deskundige en econoom zijn om de regelgeving bij te houden, laat staan te handhaven. Die regeldruk is echt uit de hand gelopen.”

Simonis vindt het belangrijk dat een politieke partij zich aan zijn woord houdt. Het is één van de redenen waarom hij zich thuis voelt bij het CDA. ,,Ik zie andere partijen die met alle winden meewaaien. Daar heb je niks aan. Ik vind het goed dat het CDA wel beloftes nakomt. Daarnaast hechten zij veel waarde aan het gezinsleven; dat vind ik belangrijk, ook in Scheveningen. Ik wil bijvoorbeeld dat kinderen hier veilig kunnen buitenspelen. Wat mij betreft zouden er daarom geen grote vrachtwagens meer door de woongebieden mogen rijden. Dat kunnen we echt anders oplossen.