08 maart 2018

Voor een stad die bloeit

Den Haag is een prachtige stad. De Haagse economie trekt aan, de stad biedt dankzij het CDA de beste ouderenzorg en ook op sociaal, cultureel en sportief gebied is de stad levendig. Maar we moeten verder kijken. Het CDA gaat voor oplossingen waar mensen echt iets aan hebben en voor een stad waar mensen zich prettig voelen, ongeacht je achtergrond. Een stad waar mensen kunnen werken, studeren en zich ontwikkelen. Waar mensen een thuis vinden en een gezin kunnen starten. Een stad waar genoeg te beleven is, en waar de sfeer fijn en positief is. Een stad waar we zuinig zijn op elkaar en op onze omgeving. Een stad die bloeit. Voor ons en onze kinderen.

Meer banen en werk dat loont
Het CDA gaat voor meer banen, onder meer voor starters. Ook willen we werk dat loont, zodat minder mensen in de bijstand gevangen blijven. Het CDA wil dat Den Haag een aantrekkelijke stad is én blijft voor bedrijven, congressen en evenementen.

Thuis in Den Haag
Den Haag is een stad waar iedereen een fijn thuis moet kunnen vinden, van starters tot gezinnen, alleenstaanden en ouderen. Het CDA gaat voor de bouw van 2500 nieuwe woningen en wil meer goedkope koopwoningen als alternatief voor sociale huurwoningen, zodat ook starters en mensen met een kleinere beurs in Den Haag een thuis kunnen vinden.

Een zorgzame stad - voor elkaar
Het CDA heeft zich met succes ingezet voor goede ouderenzorg in Den Haag. Alle rijksbezuinigingen zijn teruggedraaid en duizenden zorgbanen zijn gered. Ook mantelzorgers verdienen alle steun en het CDA zet zich in om mensen die zorg nodig hebben de juiste hulp te bieden. Deze koers houden we vast.

Een veilige stad
Een veilig Den Haag staat hoog op de agenda. Zo wil het CDA wil meer wijkagenten in Den Haag. Zij hebben écht de bevoegdheid om misstanden aan te pakken.

Sport en cultuur voor verbinding
De afgelopen jaren heeft het CDA veel gedaan voor het sportverenigingsleven, de topsport en cultuur. We willen extra investeren in sport en het cultuuraanbod in Den Haag om mensen te verbinden door sport en cultuur.

Onderwijs biedt perspectief
Het CDA wil het beroepsonderwijs in Den Haag verbeteren en meer laten aansluiten bij de lokale arbeidsmarkt. Leerlingen van de Haagse mbo’s en hbo’s moeten in eigen stad een baan kunnen vinden.

Duurzaamheid
Zuiniger omgaan met energie is hard nodig. Het CDA wil stimuleren dat huizen geïsoleerd worden en dat er zonnepanelen op daken komen. Dit is ook goed voor Haagse bouwbedrijven.

Goede bereikbaarheid
Het CDA zet in op goede bereikbaarheid per auto, fiets en openbaar vervoer.  Met de aanleg van de Hubertustunnel en de Rotterdamsebaan is enorm geïnvesteerd in een goede aansluiting op de grote rijkswegen. Ook wil het CDA voldoende betaalbare parkeerplaatsen in winkelgebieden, rond sportlocaties, kerken of gebedshuizen.