21 september 2017

Vragen over gekraakt pand aan het Spui

Het CDA wil dat de gemeente het pand aan het Spui 275-277 ontruimt en samen met de eigenaar de ontwikkelingen voor het pand spoedig in gang zet. Het gebouw staat al sinds 2002 leeg en wordt sinds april gekraakt.

Cees Pluimgraaff van het CDA Den Haag: ‘’Het is een fout van gemeente dat zij de ontwikkelaar, die het pand laat verloederen, niet achter de broek aan zit om snel iets te beginnen in het pand. Daarom vraagt het CDA het college om in samenwerking met de eigenaar het pand op korte termijn te ontwikkelen en in gebruik te nemen.’’ Langdurige leegstand mag volgens Pluimgraaff echter niet als goedkeuring worden gebruikt om een pand te kraken en te profiteren van gratis woonruimte. ‘’Ik heb van kinds af aan geleerd dat je afblijft van dat wat niet van jou is. Kortom krakers: jullie spullen pakken en net als elke hardwerkende Hagenaar gewoon een woning huren of kopen!’’