21 oktober 2016

Vragen over internetsnelheid Den Haag

Het CDA stelt vragen aan het college over de internetverbinding in Den Haag. De internetsnelheid in Nederland stijgt niet meer terwijl de internetsnelheid van omliggende Europese landen nog wel snel groeit. Het CDA is benieuwd naar de gevolgen hiervan voor Den Haag.

Een stad als Den Haag die zich juist richt op Cyber Security, Smart City, innovatie en probeert grote internationale bedrijven en start-ups zich te laten vestigen zou volgens CDA-raadslid Desh Ramnath wel eens grote last kunnen ondervinden wanneer de internetsnelheid blijft stagneren. ‘’Juist voor de ambities die het Haagse college stelt is goed internet, dat houdt in snelheid, toegankelijkheid en infrastructuur, zeer belangrijk. Wij kunnen ons voorstellen dat Den Haag hinder ondervindt doordat de snelheid van het internet in Nederland nu stagneert terwijl deze in omliggende landen zeer snel stijgt. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat grote internationale bedrijven nu eerder kiezen zich te vestigen in een Zweedse stad dan in Den Haag en dat is zorgelijk. Wij willen graag van het college weten of en welke gevolgen zij precies ondervindt.’’ Het CDA wil daarnaast weten wat het stadsbestuur doet om de internetsnelheid weer te laten stijgen en om hun ambities op het gebied van Cyber Security, Smart City, innovatie en een goed vestigingsklimaat voor bedrijven te verwezenlijken.