02 november 2017

Vroondaal moet volwaardig OV krijgen

Het CDA Den Haag wil dat de nieuwe wijk Vroondaal voorzien wordt van volwaardig Openbaar Vervoer.

Tussen Loosduinen en Monster verrijst de compleet nieuwe woonwijk Vroondaal. De eerste plannen voorzagen in grote kavels met relatief weinig woningen, maar nadat gebleken is dat dit niet haalbaar was, is besloten om veel meer bebouwing in Vroondaal toe te staan. Dit heeft gevolgen voor de verkeersontsluiting van de wijk.

Raadslid Michel Rogier: “In Vroondaal komen straks veel gezinnen te wonen. Tot nu toe hebben de afhandeling van verkeer en het toevoegen van Openbaar Vervoer in het gebied echter onvoldoende aandacht gekregen. De gevolgen daarvan worden steeds zichtbaarde".Eerder pleitte Rogier al met succes voor een onderzoek om een volwaardig fietspad aan te leggen vanuit Vroondaal richting het centrum van Loosduinen vanwaaruit er aansluiting is op de centrale fietsroutes van Den Haag.
“Vroondaal wordt een prachtige wijk, maar wordt nu slechts aan de rand bediend met 2 streekbussen. Dit is onvoldoende. Vroondaal dient een volwaardige aansluiting te krijgen op het OV-netwerk van Den Haag en ik vraag het stadsbestuur om hier samen met bewoners en reizigersvereniging ROVER een voorstel voor te maken,“ aldus Rogier.

CDA Den Haag dienden hiervoor tijdens de begrotingsbehandeling  een motie voor in die door de gehele gemeenteraad aangenomen werd.