18 oktober 2018

Waar blijft RockArt?

Bij de behandeling over de cultuurbegroting van Den Haag had het CDA maar één vraag: waar blijft het haalbare plan dat het Haagse College gaat presenteren om popmuseum RockArt  naar Den Haag te halen?

Michel Rogier: "De Haagse popmuziek leeft als nooit tevoren in het land, maar Den Haag zelf heeft nog steeds niet de plek die Haagse poplegendes in onze stad verdienen, dit museum hoort nergens anders thuis dan hier in Den Haag, popstad nummer 1.” Rogier verwijst naar de rijke pophistorie van Den Haag: “De stad van Anouk, de Golden Earring en Direct moet haar pop­helden en -historie koesteren en in de etalage zetten.”

Inmiddels twee jaar geleden diende het CDA hiervoor een motie in die vrijwel door iedere partij werd ondersteund.  "Ik ben blij dat er in het coalitieakkoord geld is gereserveerd en dat de wethouder in gesprek is met RockArt. Twee belangrijke stappen, maar ik verwacht dat het stadsbestuur nu door pakt of wordt het another 45 miles...?"