05 maart 2016

Waarom wachten tot Dag van de Arbeid?

Onlangs maakte wethouder Baldewsingh (Sociale zaken, PvdA) bekend dat hij een akkoord gaat sluiten met de FNV over het verbeteren van het re-integratie beleid en dat hij dit akkoord wil presenteren op de dag van de arbeid, 1 mei. Het CDA Den Haag is blij dat er afspraken worden gemaakt met de vakbond maar wil niet dat er wordt gewacht op een sympathiek moment tot de afspraken worden gepresenteerd.

CDA-raadslid Desh Ramnath: ‘’Wij snappen de symbolische betekenis van 1 mei, de dag van de arbeid, maar wij vinden de afspraken tussen de gemeente en de FNV erg belangrijk en zien graag snel verbetering in de re-integratieprojecten zodat werklozen met leerwerkplekken en proefplaatsingen zo snel mogelijk naar een betaalde baan doorstromen en verdringing op de arbeidsmarkt wordt aangepakt. Wij willen daarom dat de wethouder ons belooft dat wanneer de afspraken eerder dan 1 mei klaar zijn hij er al wel mee aan de slag gaat en niet onnodig wacht.’’