12 oktober 2016

Wat gaat er gebeuren op plek Zuiderstrandtheater?

Deze ochtend, tijdens de bespreking van de begroting, zegde wethouder Klein naar aanleiding van vragen van het CDA toe dat hij in kaart gaat brengen welke ontwikkelingen mogelijk zijn op de plek van het Zuiderstrandtheater in de Derde Haven op Scheveningen. Het Zuiderstrandtheater zal daar vertrekken als het cultuurcentrum op het Spuiplein in gebruik wordt genomen.

CDA-raadslid Cees Pluimgraaff: ‘’Wij zijn benieuwd wat er dan met het gebouw en de plek waar dit gebouw staat aan het einde van de Houtrustweg gaat gebeuren. Het is een prachtig stukje haven en we willen graag op tijd nadenken over de mogelijkheden voor bijvoorbeeld wonen, congressen of sport aldaar.’’ De wethouder komt begin november hierop terug.

Van zoet naar zout
Ook erkende de wethouder tijdens het begrotingsdebat over Scheveningen Haven opnieuw dat het voorstel van Pluimgraaff om de Haagse binnenwateren te verbinden  met de zee een grote recreatieve toevoeging zou zijn voor de stad en de Scheveningse haven. ‘’Wanneer bezoekers en bewoners op een bootje vanaf de grachten in het centrum van Den Haag naar Scheveningen Haven en de zee kunnen varen is dat een unieke ervaring. Een aansluiting van de haven op de binnenwateren van Den Haag zou nog meer reuring op het Haagse water creëren en daarmee de pleziervaart en het toerisme een impuls geven,’’ aldus Pluimgraaff.