04 maart 2015

Wethouder Klein opent eerste servicepunt XL

Van servicepunt tot sociaal wijkzorgteam: zorg is altijd in uw buurt

Gisteren opende CDA-wethouder zorg Karsten Klein het eerste  Servicepunt XL. Scheveningers kunnen terecht bij dit servicepunt in Wijkcentrum Het Kalhuis op de Badhuisstraat 177. Klein: “Het is van groot belang dat Hagenaars op verschillende plekken in de stad binnen kunnen lopen voor vragen over werk, zorg en welzijn en voor persoonlijke hulp bij het vinden van de weg op www.denhaag.nl. Dit kan bij de Servicepunten.’’

Voor alle vragen op het gebied van werk, zorg, jeugd of welzijn kunnen inwoners van Den Haag terecht bij een Servicepunt bij u in de buurt. Een medewerker staat daar voor u klaar bij het vinden van de juiste informatie, hulp of ondersteuning. Er zijn ruim twintig Servicepunten verspreid over de stad. Bij de speciale Servicepunten XL, waarvan vandaag de eerste is geopend en die gevestigd zullen zijn in wijkcentra in de buurt, is extra dienstverlening te vinden zoals: hulp bij het vinden van vrijwilligerswerk, hulp bij de administratie en financiën, de Burenhulpcentrale of een gesprek met een maatschappelijk werker of een ouderenconsulent.