15 januari 2015

Wethouder Klein: “Vrijwilligers dragen bij aan gastvrije Servicepunten”

Woensdagavond ontvingen de eerste cursisten die de training Servicepuntmedewerker hebben afgerond hun certificaat uit handen van wethouder Karsten Klein (Zorg en Welzijn).

Klein: “Het is belangrijk dat Hagenaars op verschillende plekken in de stad binnen kunnen lopen voor vragen over werk, zorg en welzijn en voor persoonlijke hulp bij het vinden van de weg op www.denhaag.nl. Dit kan bij de Servicepunten, met deze enthousiaste medewerkers als de drijvende kracht.”

Vanaf 2015 zijn er 21 Servicepunten in de stad. Hagenaars die vragen hebben over werk, zorg en welzijn worden hier verder op weg geholpen door vrijwilligers, stagiaires en professionals. Om inwoners goed van dienst te kunnen zijn én de zelfredzaamheid te vergroten, volgen de Servicepuntmedewerkers een training. Tot nu toe hebben zo’n 70 Servicepuntmedewerkers de training gevolgd en hebben 40 de training succesvol afgerond.