24 januari 2017

Winkeliers krijgen toolkit Mondriaan

Haagse winkeliers en horecaondernemers kunnen de komende maanden gebruik maken van een speciale toolkit om Mondriaan-etalages in te richten. CDA-wethouder Economie en Toerisme Karsten Klein hoopt dat zoveel mogelijk ondernemers op die manier willen aansluiten bij het themajaar ‘Mondriaan to Dutch Design’.

De toolkit werd in winkelgebied Haagsche Bluf gelanceerd door Klein: “Vanaf half februari creëren winkeliers en horecaondernemers in de Haagse binnenstad en Scheveningen met behulp van de toolkit een stijlvolle etalage en maken ze met elkaar van de stad Den Haag een totaalkunstwerk.”

Den Haag staat dit hele jaar in het teken van schilder Piet Mondriaan. Er komen drie tentoonstellingen in het Gemeentemuseum en tal van activiteiten. Zo worden gebouwen, etalages, hotelkamers en Haagse iconen van de binnenstad tot het strand in Mondriaanstijl aangekleed, er komen excursies, lezingen, dansvoorstellingen, concerten, festivals en een Mondriaanroute door de stad.