21 juni 2017

Winnaars tweede editie Haagse stageprijzen bekend!

Gisterenmiddag werden voor de tweede keer de jaarlijkse stageprijzen uitgereikt. Ditmaal voor het schooljaar 2016-2017. De winnaars zijn leerling Devi en restaurant Steam.

De beste leerling uit het praktijk- of  voortgezet speciaal onderwijs in Den Haag dit jaar is Devi Conche. Zij kreeg een prijs omdat zij een mooie ontwikkeling heeft doorgemaakt ondanks een moeilijke thuissituatie. Ze heeft zich tijdens haar stage zeer positief ontwikkeld en greep hiervoor alle mogelijkheden bij haar stagebedrijf Steam. Restaurant Steam is door de jury gekozen als het Haagse bedrijf dat de beste stages aanbiedt aan leerlingen uit het speciaal onderwijs. Steam is volgens de jury een zeer sociaal betrokken bedrijf dat ook buiten de reguliere stagebegeleiding Devi heeft geholpen. Het bedrijf heeft lef getoond deze leerling een veilige plek te bieden en haar vertrouwen te geven.

Initiatief CDA
Op initiatief van het CDA is de Haagse Stageprijs in het leven geroepen om sociaal betrokken werkgevers te stimuleren goede stages voor leerlingen uit het praktijk- of voortgezet speciaal onderwijs aan te bieden en om leerlingen te stimuleren het beste uit hun stage te halen. ‘’Ook dit jaar was het weer eens tijd om hen, die dit schooljaar daarin uitblinken, in het zonnetje te zetten!’’, aldus CDA-raadslid Desh Ramnath.