28 mei 2015

Zorgvrijwilliger van het jaar

Daniëlle Koster, fractievoorzitter van het CDA Den Haag, wil dat de gemeente als blijk van waardering de verkiezing ‘Haagse zorgvrijwilliger van het jaar’ organiseert. Haar idee werd vandaag, tijdens de behandeling van de jaarrekening, door de wethouder omarmd.

In Den Haag zijn er veel initiatieven waarmee waardering voor vrijwilligers wordt uitgesproken. ‘’Fantastisch want de vele vrijwilligers in Den Haag zijn van onschatbare waarde en  verdienen het om op positieve wijze aandacht te krijgen’’, aldus Koster. ‘’Wij doen echter een steeds groter beroep op zorgvrijwilligers en voor deze specifieke groep vrijwilligers ontbreekt een maatregel om hen in het zonnetje te zetten.’’ Een jaarlijkse verkiezing van Haagse zorgvrijwilliger zou het vrijwilligerswerk in de zorg de verdiende blijk van waardering geven.

De wethouder omarmt het idee van de lokale CDA-fractie en neemt het idee mee bij de organisatie van het vrijwilligersgala, dat in december zal plaatsvinden.