03 mei 2024

Tom Berendsen bezoekt Damen Gorinchem

Donderdag 2 mei 2024 bracht Tom Berendsen, de lijsttrekker voor het CDA tijdens de aankomende Europese verkiezingen, een bezoek aan onze regio. Nadat hij samen met een uitgebreide (lokale en Europese) CDA delegatie een aantal bedrijven had bezocht in de omgeving, stapte hij vervolgens op de waterbus naar Damen Shipyards in Gorinchem. Daar sloot ook een delegatie van CDA Gorinchem aan. Damen is een prachtig voorbeeld van een familiebedrijf dat zijn wortels in Nederland (en preciezer: onze regio) heeft, maar tegelijkertijd een wereldspeler is in de maritieme sector. Juist voor een dergelijk bedrijf is een efficiënte en eerlijke markt in Europa van groot belang.

Martin Bloem en Richard Keulen (beiden van Damen) namen de aanwezigen mee door de geschiedenis en de huidige maritieme oplossingen van Damen en gingen daarbij ook in op de kansen en uitdagingen die zij zien. Tom Berendsen onderstreepte daarbij het belang van een constructieve Europese samenwerking en gaf aan zich te willen inzetten voor een eerlijk speelveld. Na een zeer interessante rondleiding over de scheepswerf aan Avelingen onder leiding van Jos van Woerkum werd dit werkbezoek afgesloten. Ook namens CDA Gorinchem danken wij Tom Berendsen voor zijn bezoek en Damen Shipyards voor de gastvrije ontvangst en interessante middag!