28 augustus 2012

CDA Gouda kijkt terug op inspirerende bijeenkomst met Pieter Omtzigt

GOUDA - Op maandagavond 27 augustus organiseerde het CDA in Gouda een verkiezingsavond met Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt. Er was een goede opkomst in het Huis van de Stad en Omtzigt sprak vrijuit over zijn werk in Den Haag en Europa. Omtzigt gaf aan een uitgebreid netwerk te hebben en gezien zijn vele inspanningen op het gebied van het Nederlandse pensioenstelsel mag hij op 6 september aanschuiven bij de eurocommissaris.
Omtzigt maakt zich middenin deze moeilijke economische en Europese crisistijd hard voor voor een goed pensioenstelsel en eerlijke belastingheffing. Hij adviseerde pensioenfondsen, banken en andere financiële instellingen transparant te zijn en eerlijk te communiceren. Een dekkingsgraad van minder dan 100 % kwalificeerde hij als 'onacceptabel', de problemen worden dan alsnog vooruit geschoven. Omtzigt zei zich zorgen te maken over Turkije en  illustreerde dit aan de hand van een boek, dat enkele dagen geleden gepresenteerd is. Het Syrisch-orthodoxe klooster van Sint Gabriël uit de vierde eeuw is een van de oudste kloosters ter wereld. Zijn gronden worden nu onteigend door de Turkse staat, waardoor het voortbestaan van deze monastieke communiteit op het spel komt te staan.
Hoewel Omtzigt op plaats 39 op de lijst staat, gaf hij aan vertrouwen te hebben in een goede uitslag op 12 september. Of hij dan voldoende voorkeursstemmen heeft om in de Kamer te komen, zal dan blijken.