23 januari 2010

CDA Gouda wil 'sprekende camera's'

Het CDA pleit voor uitbreiding van het cameratoezicht in Gouda bijvoorbeeld in Goverwelle en Oost. Daarbij moeten naast normaal cameratoezicht ook 'sprekende camera's' worden geplaatst. Door middel van dergelijke camera's kunnen vanuit de meldkamer via een luidspreker personen die zich misdragen worden gewaarschuwd.
Het CDA heeft eerder aangekondigd met een 'beschavingspakket' te komen om diegene die zich niet inzetten voor de stad aan te pakken. Wim Hillenaar (fractievoorzitter CDA); 'corrigeren en waarschuwen op afstand kan preventief werken op diegene die zich asociaal gedragen op straat'.

Het CDA wil de Gouwenaars die staan voor hun stad steunen. De overheid moet daarom zorgen voor veiligheid op straat. Hiervoor wil het CDA bij de aanpak van asociaal gedrag alle middelen gebruiken die mogelijk zijn. Een preventieve aanpak zorgt ervoor dat zaken niet escaleren. Waar de samenleving zelf niet kan optreden moet de overheid dat met alle mogelijke middelen doen.

Het CDA hoopt dat de andere partijen steun geven aan dit plan.