23 januari 2010

Goudse kaas voor Goudse Helden bij So What en in het Binnenhof

Tijdens de tweede etappe van de campagne-fietstocht van CDA-Gouda zijn opnieuw vrijwilligers ‘die staan voor hun stad’ in het zonnetje gezet. Wim Hillenaar, huidig fractievoorzitter en nr. 2 op de lijst, overhandigde een echte Goudse kaas aan bestuursleden van jongerensociëteit So What! Ook Tiny Rietkerk, trouwe vrijwilliger als het gaat om ouderenbezoek, bewonersactiviteiten en –belangenbehartiging in zowel Gouwestein als Binnenhof is voor het CDA een ‘Goudse Held’ en kreeg een kaas.
Wim Hillenaar: “So What! biedt veel jongeren een aangename vrijetijdsbesteding. Het draagt bij aan een aantrekkelijke stad, ook voor de jeugd. Dat is mogelijk dankzij de tomeloze inzet van maar liefst 60 vrijwilligers. Sabryna Klos, Tjapko van Loon en Thom Lich zijn drie van die vrijwilligers, die als bestuurslid ongelooflijk veel van hun vrije tijd steken in dit werk. Zij staan voor hun club, voor aantrekkelijke activiteiten voor jongeren in Gouda. Zij zijn voor ons ‘Goudse Helden’ en met een echte Goudse kaas willen we de waardering voor hun inzet en die van al die andere vrijwilligers van harte onderstrepen.” Sabryna vertelde met trots dat So What zich – zonder enige subsidie van de gemeente – verder professionaliseert; kaarten bestellen kan straks via internet en ook betalen met pin zit er aan te komen. Sabryna “Januari is normaal een rustige maand, maar deze maand is de opkomst verbazingwekkend hoog.

De fietsetappe ging van So What vervolgens via de Raam naar Tiny Rietkerk in het Binnenhof. Tiny Rietkerk verricht al jaren hand- en spandiensten voor ouderen in zowel Gouwestein als Binnenhof. “U bent iemand die omkijkt naar de mensen in uw naaste omgeving, u behartigt de belangen van ouderen in de cliëntenraad van Gouwestein, u bent de drijvende kracht achter de bewonerscommissie in het Binnenhof, u heeft voor veel ouderen een luisterend oor, tijd en aandacht. Daarmee levert u een belangrijke bijdrage aan een aantrekkelijke woonomgeving, ook voor ouderen. Mensen zoals u, die staan voor de ouderen in onze stad, hebben we hard nodig om Gouda aantrekkelijk te houden”.aldus Wim Hillenaar.

Tiny Rietkerk, de bescheidenheid zelve, vertelde enthousiast over de oudejaarsviering bij haar thuis, welke min of meer traditie lijkt.. Voor zo’n 20 ouderen was het wederom een onvergetelijke avond, met behalve een hapje en een drankje ook nog een ‘programma’ met verhalen, gedichten, muziek. Het illustreert de betekenis van haar nzet voor mensen in haar omgeving.

Het CDA wil samen met de burgers van Gouda werken aan een aantrekkelijke stad. Een stad waar het veilig en goed wonen, werken en leven is en waar mensen respectvol met elkaar om gaan. Daarom staat het CDA in deze campagneweken bewust stil bij mensen die op een bijzondere wijze bijdragen aan die aantrekkelijke stad. Want om Gouda aantrekkelijk te houden, zullen we alles op alles moeten zetten. Daar staat het voltallige CDA-team voor en daar willen zij aan werken.

Op zaterdag 30 januari zal CDA-lijsttrekker Marco Kastelein op zijn campagnefiets, gevolgd door de overige CDA-kandidaten, een bezoek brengen aan een aantal ‘Goudse Helden’, die als ondernemer staan voor hun zaak, staan voor hun stad.