29 juni 2010

Hiskes: Helder communiceren over verkeersplannen

Verkeer

Verkeer houdt ons in Gouda eigenlijk altijd bezig. En nou zijn er door een slimme wijze van benutten van subsidie ineens ook financiële middelen beschikbaar, die het mogelijk maken om een groot aantal knelpunten, met name rond de spoorzone, aan te pakken. Zo zal het Albert Plesmanplein worden aangepakt, worden diverse nieuwe verkeerslicht installaties aangeschaft en wordt het kruispunt bij het Hamstergat ingrijpend verbeterd.
Allemaal prima!

Wel hebben wij aandacht gevraagd voor een goede communicatie met bijvoorbeeld de bewoners van de flats aan de Ronsseweg (de zgn. Achmeaflats). Ook de oversteek naar het station vanuit het Hazepad is een bron van zorg. De daar dagelijks honderden overstekende fietsers en voetgangers vormen een van de belangrijkste oorzaken van de gebrekkige doorstroming op de Burgemeester Jamessingel. Is het mogelijk om het fietspad achter de Winterdijk te verbeteren? En ook is door ons wederom aandacht gevraagd voor de uitvoering van een regionale benuttingsstudie, waarin ook de Burgemeester van Reenensingel wordt opgenomen. De wethouder heeft toegezegd al deze punten op te pakken.