16 januari 2012

Inspirerende bijeenkomst met Paul Schenderling over toekomst CDA

Op donderdag 12 januari organiseerde CDA Gouda een discussieavond over de toekomst van het CDA. Spreker was Paul Schenderling, lid van de commissie Geel. Deze commissie heeft de opdracht te zoeken naar nieuwe woorden en nieuwe beelden, passend bij het CDA.

In een inspirerend betoog stond Paul stil bij de waarden die bij onze partij horen. Niet alle waarden zijn even goed meer uit te leggen. Hij legde het accent op kleine gemeenschappen. Een kleine mens in een grote wereld. Hij noemde ziet een CDA voor ogen dat op sociaal-cultureel terrein conservatief, en op financieel-economisch terrein progressief is. Binnenkort presenteert de commissie op een speciaal partijcongres de eerste resultaten.

Met de aanwezige CDA-ers ontstond er een interessante discussie over de hypotheekrenteaftrek, de Europese Unie, wijkaanpak, WWnV. Na afloop was er in een café aan de Markt de traditionele nieuwjaarsborrel.