18 juni 2010

Meer boetes in de binnenstad?

Afgelopen woensdag kwam de gemeenteraad bij elkaar. Er werd veel, heel veel, informatie over mij heengestort. Allereerst de voorbereidingen op een nieuwe wet die zorgt dat aanvragen van vergunningen voortaan via 1 loket bij de gemeente gaan. Dat moet de frustratie en bureaucratische processen terugdringen. Verder werd er in een moordend tempo teruggeblikt op de plannen die in 2009 zijn uitgevoerd. En werd het voorstel eerste ronde bezuiningen 5,6 miljoen gepresenteerd. Opvallend vond ik dat bij de bespreking de VVD en Groen Links elkaar vinden dat er meer parkeerboetes in de binnenstad moeten worden uitgedeeld in de avonduren. Prachtige melkkoe in tijden van bezuiniging. Het zou beter zijn het parkeerbeleid goed te regelen. Wie een parkeervergunning heeft moet toch ook kunnen parkeren?!