15 februari 2010

Rol voor Gouda bij WK2018 en Olympische Spelen 2028

Marco Kastelein (CDA): Rol voor Gouda bij WK 2018 en Olympische Spelen 2028

Als het WK voetbal in 2018 en de Olympische Spelen in 2028 aan  Nederland toegewezen worden, moet Gouda aanbieden om een internationale sportploeg onderdak te bieden. Dat vindt Marco Kastelein, lijsttrekker CDA in Gouda.

Kastelein wil een actieve betrokkenheid bij het WK2018 en de Olympische Spelen 2028. "Gouda moet zichzelf als sportstad serieus nemen. Daar hoort bij dat je de organisatie van deze grote sporttoernooien je betrokkenheid laat zien. Bovendien is de uitstraling van een dergelijk evenement goed voor de economie van onze stad."

"Het Groene Hart heeft de faciliteiten om daar invulling aan te geven. Als sportwethouder wil ik me hier graag voor inzetten."

Tevens moet met de omliggende gemeentes in het Groene Hart een actieplan Olympische Spelen 2028 worden opgezet. Marco Kastelein: "Het zou fantastisch zijn om bijvoorbeeld de marathon in het Groene Hart te krijgen". Als sportwethouder zal Kastelein het initiatief nemen een overleg te plannen met de sportwethouders uit het Groene Hart om dit op te pakken.