12 december 2011

Uitreiking giften uit Ton van Huutfonds

Afgelopen zaterdag hebben Ton van Huut (oud-wethouder) en Mea Hiskes-Willemse (fractievoorzitter) aan een drietal organisaties uit Gouda een cheque overhandigd. Met de gift vanuit het Ton van Huutfonds wil het CDA in Gouda het belang van de organisaties onderstrepen.

Die Kantanky's (scouting), Jodan Boys (voetbal) en Kinderboerderij De Goudse Hofsteden vervullen een belangrijke rol in de Goudse samenleving. Dit soort organisaties met hun vrijwilligers maken de samenleving leefbaar, gezellig en toegankelijk.
Sinds enige jaren bestaat het Ton van Huutfonds. Dit fonds is genoemd naar oud-CDA-wethouder Ton van Huut. In een toespraak die Ton van Huut bij de overhandiging hield stond hij stil bij het belang van sport- en spelactiviteiten voor kinderen. Volgens het CDA is samen spelen en bewegen door kinderen en jongeren in de buurt is belangrijk. Het CDA vindt het waardevol dat vrijwilligers van verenigingen en organisaties zich inzetten voor de Goudse samenleving. Zij zijn de de drijvende kracht van Gouda en daarom zette het CDA de organisaties in het zonnetje.