21 september 2011

Vestiging H&M aan de Kleiweg

Vanavond heeft het CDA net als vrijwel de hele gemeenteraad ingestemd met een verklaring van geen bezwaar tegen ver- en uitbouw van een winkelpand aan de Kleiweg, wat de komst van een H &M naar Gouda mogelijk maakt.

Het CDA heeft steeds laten weten dat zij begrip heeft voor de bezwaren van de omwonenden met name die aan het Slapperdel. Toch menen wij dat onvoldoende opweegt  tegen deze uitgelezen kan voor het vitaal houden van de binnenstad en we zijn er tevens van overtuigd dat velen binnen en buiten de stad de komst van H&M toejuichen. Onze wethouder Marco Kastelein heeft bij de discussies meerdere malen laten weten open te staan voor ideeën om ver en uitbouw van de panden aan de Kleiweg aan te grijpen voor een verbetering van het Slapperdel. We hebben als CDA bij het uitbrengen van onze stem de bewoners van het Slapperdel dan ook opgeroepen deze kans met beide handen aan te grijpen en in gesprek te gaan met de Gemeente en de project ontwikkelaar om samen tot plannen te komen om van het Slapperdel een mooie en veilige omgeving te maken, die bijdraagt aan een verbeterde van de woonomgeving en van het vernieuwde Slapperdel een aanwinst voor de binnenstad maakt.