28 maart 2017

Inloopbijeenkomst woningbouw Vossepolder

Eén van onze taken is u te informeren. A.s. dinsdag 28 maart kunt u zich laten informeren over woningbouw in de Vossepolder.

Op dinsdag 28 maart is er tussen 17.00 en 20.00 uur een inloopbijeenkomst in restaurant Het Alternatief aan de Hoofdstraat 29 te Hillegom. Tijdens deze bijeenkomst kunt u de concept-plannen bekijken en daarop reageren. In het gebied komt ook een speel- en ontmoetingsplek. Bewoners van de wijk kunnen hun ideeën daarvoor doorgeven.

Woningbouw Vossepolder

Het verplaatsen van de manege aan de rand van Vossepolder is gestart. De gemeente kan daarom nu verder met de ontwikkeling van dit gebied. De plannen hiervoor worden nu gemaakt.

Tijdelijke en permanente woningen

In de woonvisie staat dat er in Hillegom een piek is in de behoefte aan betaalbare woningen voor de periode van 2015 tot 2019. De bouw van tijdelijke huurwoningen kan in die behoefte voorzien. De gemeente is op zoek gegaan naar locaties waar tijdelijk betaalbare woningen van goede kwaliteit kunnen worden neergezet. Het gaat hierbij om een periode van maximaal 10 jaar.  Die locatie is gevonden in de Vossepolder waar een tracé van de Duinpolderweg wordt onderzocht. De onderzoeken zijn op dit moment in volle gang. Binnen deze 10 jaar wordt duidelijk of in het gebied de Duinpolderweg wordt aangelegd óf dat er vrijesectorwoningen worden gebouwd.

Het plan is om in dit deel van de Vossepolder ongeveer 40 à 50 tijdelijke woningen te bouwen voor met name één- en tweepersoonshuishoudens. De tijdelijke huurwoningen zijn bestemd voor mensen die dringend op zoek zijn naar een betaalbare woning. Dat zijn bijvoorbeeld starters, statushouders of mensen die net gescheiden zijn. In het overige deel van de Vossepolder komen ongeveer 60 permanente woningen.

Inspraakprocedure

Het bestemmingsplan voor de woningbouw is al vastgesteld. Om de bouw van de permanente woningen mogelijk te maken moeten uitwerkingsplannen voor delen van het bestemmingsplan gemaakt worden. Na de inloopbijeenkomst volgt de officiële inspraakprocedure. Meer informatie over deze procedure en het vervolg van het project is bij de inloopbijeenkomst beschikbaar.