28 maart 2017

Wmo-adviesraad Hillegom zoekt professionals

Hillegommer gezocht: de WMO adviesraad zoekt een Hillegommer met een hart voor Hillegom en de Hillegommers en kennis van bijv. jeugdzorg, schuldhulpdienstverlening of de Participatiewet.

Werk je in de jeugdzorg? De schulddienstverlening misschien? Of ben je betrokken bij de uitvoering van de Participatiewet? Dan is de Wmo-adviesraad van Hillegom naar je op zoek! Zodat de raad jouw kennis kan gebruiken om zijn taken goed uit te voeren. Met de bedoeling ervoor te zorgen dat het gemeentelijk beleid zo goed mogelijk aansluit op de Hillegomse samenleving.

Wet maatschappelijke ondersteuning

De gemeente moet er volgens de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) voor zorgen dat mensen zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven wonen en mee kunnen doen in de samenleving. Waar nodig geholpen door familie, vrienden of bekenden. En als dat niet lukt door de gemeente.

Ontwikkelingen

De Wmo-adviesraad wil dit jaar verbreden naar het gehele sociale domein: naast de Wet maatschappelijke ondersteuning ook gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen over Jeugdzorg en de Participatiewet.

Wie zoeken we?

De Wmo-adviesraad is op zoek naar mensen die woonachtig zijn in Hillegom en:

• willen meedenken over maatschappelijke vraagstukken
  • actief willen bijdragen aan de Wmo-adviesraad, onder andere in het schrijven van adviezen
  • professioneel ervaring hebben met de Wmo, Jeugdwet of Participatiewet of contact hebben met mensen die gebruikmaken van of werken met de Wmo, Jeugdwet of Participatiewet

Reageren

Voldoet u aan het profiel, voelt u zich betrokken bij het sociale domein en wilt u invloed uitoefenen op het gemeentelijk beleid? Dan nodigen wij u uit om een motivatiebrief en cv te sturen naar Jannie Kamerman, de voorzitter van de Wmo adviesraad, via [email protected]. Heeft u eerst nog vragen, mail dan ook gerust!