10 juni 2024

Het CDA helpt mee om Hillegom inclusiever te maken

Het CDA helpt mee om Hillegom inclusiever te maken.

Hoe? Bijvoorbeeld door te zorgen dat Sanne op 6 juni actief kon zijn op het stembureau. Zij vormde samen met Kees Langeveld, fractievoorzitter van het CDA, een Prokkelduo. Zo’n duo bestaat uit een persoon met en een persoon zonder lichte verstandelijke beperking. Gemeente Hillegom liet dit jaar voor het eerst een Prokkelduo meedoen op een stembureau. Voor Sanne en Kees was het een geweldige ervaring. Maar dat kan ook niet anders, als het stembureau in de brandweerkazerne is.

De campagne Inclusieve Stembureaus<https://www.prokkel.nl/nieuws/impact-en-ontmoetingen-tijdens-de-europese-verkiezingen-en-in-de-prokkelweek-2024/> was een initiatief van Stichting Prokkel<https://www.prokkel.nl/>. Deze stichting zet zich in voor een samenleving waarin iedereen meetelt en zich in kan zetten. CDA Hillegom draagt daar graag een steentje aan bij.