25 mei 2024

Hillegom verdient een mooi centrum

CDA Hillegom vindt het een goede zaak dat Hillegom de panden koopt waar Dunantstaete had moeten komen. De panden aan de Hoofdstraat en het Henri Dunantplein dreigen te verkrotten, nu de ontwikkeling van Dunantstaete gestopt is. Dat laat de fractie van CDA Hillegom niet gebeuren.

Geen Dunantstaete, wat dan wel?

Door de panden en de grond aan te kopen, maakt de gemeente nieuwe ontwikkelingen mogelijk: winkels, woningen, een nieuwe passage tussen Hoofdstraat en Henri Dunantplein en, als het aan het CDA ligt, de bibliotheek naar het centrum. Het gaat om een enorm bedrag, bijna 6 miljoen euro. Daarom gaan we niet over één nacht ijs: in de raadsvergadering van 30 mei 2024 zal hier nog verder over gedebatteerd worden.

(link naar raadsvergadering: https://gemeenteraad.hillegom.nl/Vergaderingen/Gemeenteraad/2024/30-mei/19:30)