15 mei 2024

CDA blij met subsidie en voorfinanciering voor eindejaarsfeest SKA

Goed nieuws! Na een succesvolle editie van het eindejaarsfeest kan SKA volgend jaar op subsidie en voorfinanciering rekenen.

Politieke hindernissen
Ondanks eerdere plannen van het gemeentebestuur (Durf, ChristenUnie en SGP) om geen subsidie meer aan SKA (Stichting Katwijkse Activiteiten) te geven en te kijken naar marktpartijen voor het eindejaarsfeest en ondanks pogingen van Durf om onredelijke voorwaarden te stellen voor de voorfinanciering, is het toch gelukt. Het CDA heeft zich vanaf het begin ingezet om de voorfinanciering voor SKA te behouden. De organisatie heeft zich over de jaren heen bewezen als een betrouwbare partner die uitstekende evenementen organiseert.

Waar onnodig lang debat, politiek gedoe en vertraging eerder voor onzekerheid zorgden, heeft SKA nu ruim op tijd duidelijkheid.

Succesvol eindejaarsfeest
De laatste editie van het eindejaarsfeest was een groot succes, met 1250 bezoekers, waardoor SKA de voorfinanciering terug kan betalen. Dick Oudwater, woordvoerder veiligheid van het CDA, was aanwezig bij het evenement en genoot van de sfeer. Hij benadrukt het belang van de inzet van alle vrijwilligers: "Mooi om te zien wat al die vrijwilligers in korte tijd hebben neergezet!"

Duidelijkheid en voorbereiding
Al meer dan 20 jaar organiseert SKA het eindejaarsfeest, dat oorspronkelijk begon als een veiligheidsevenement en nu ook een prachtig platform biedt voor jongeren om hun talent te laten zien. Waar onnodig lang debat, politiek gedoe en vertraging eerder voor onzekerheid zorgden, heeft SKA nu ruim op tijd duidelijkheid om zich goed voor te kunnen bereiden. Op deze plaats wenst het CDA hen veel succes!