28 augustus 2024

CDA Katwijk klaar voor nieuw politiek seizoen!

Op 5 september begint het nieuwe politieke seizoen met de eerste gemeenteraadsvergadering. Met een gemotiveerd team van raadsleden, Barend Tensen, Adger van Helden, Irene van der Plas, Bas Drinkwaard, Dick Oudwater, Kimberley van der Nagel, Jacco van Duijn en burgerraadsleden Remco van Zuijlen en Jonathan de Mooij, gaat het CDA vol energie het nieuwe seizoen in.

Beter groenonderhoud
De afgelopen zomer heeft de fractie niet stilgezeten. Raadslid Adger van Helden heeft zich sterk gemaakt voor het verbeteren van de groenvoorzieningen in onze dorpen. Overwoekerde perken, metershoge brandnetels en ongezonde bomen waren al te lang een doorn in het oog van de inwoners. Dankzij de inspanningen van het CDA is er nu extra budget vrijgemaakt voor beter onderhoud. “Iedereen kent wel plekken in de buurt waar het groen dringend aan verbetering toe is. Dat gaat nu eindelijk gebeuren,” aldus Van Helden.

Met een gemotiveerd team gaat het CDA vol energie het nieuwe politieke seizoen in!

Betaalbare woningen en Valkenhorst
Binnenkort wordt duidelijk of het bestemmingsplan voor Valkenhorst door de Raad van State wordt goedgekeurd. Het CDA hoopt op een positief besluit, zodat de fractie zich kan inzetten voor meer betaalbare woningen in de gebieden waar nog geen afspraken over zijn gemaakt. Het CDA blijft zich ook inzetten voor betaalbare woningen in de rest van Katwijk. Fractievoorzitter Barend Tensen heeft het gemeentebestuur opgeroepen om snel duidelijkheid te geven over de invoering en handhaving van de nieuwe Wet Betaalbare Huur.

Sport en schone buurten als prioriteiten
De fractie wil verder dat de gemeentelijke dienstverlening aan en communicatie richting sportverenigingen verbeterd wordt, want daar is onvrede over. Er liggen bovendien kansen om sporten onder jeugd te stimuleren door het beter onderhouden van sportveldjes in de wijken. En wanneer komt er in Cleijn Duin nu eindelijk eens een fatsoenlijk 3x3 of 5x5 basketbalveld in samenwerking met Grasshoppers?

De komende weken staan ook de nieuwbouw van de Oranje Nassauschool, toekomstbestendige eerstelijnszorg en een actieplan voor wonen, zorg en welzijn op de raadsagenda. Maar de CDA-fractie staat er ook om bekend het gemeentehuis uit te gaan en dichtbij mensen te zijn. Daarom gaan de raadsleden door met de maandelijkse zwerfafval-opruimacties en ‘een praatje op straat, elke keer in een andere buurt. “We steken graag de handen uit de mouwen voor een schoon en veilig Katwijk en spreken zo tegelijkertijd veel mensen in hun eigen omgeving,” aldus Irene van der Plas.