CDA Krimpen blij met slaan eerste paal Wisselstrook
Krimpen aan den IJssel
CDA Krimpen is blij dat de eerste paal is geslagen voor het viaduct van de wisselstrook. In juni 2017 heeft het toenmalig burgerraadslid Fred Slappendel namens het CDA een initiatiefvoorstel ingediend wat nu in grote lijnen uitgewerkt gaat worden.
Volgens Fred Slappendel, bedenker van het plan, is de eerste fase van start gegaan met het omleggen van de wisselstrook om ruimte te creëren voor een Stop en Go halte tussen de N210 en de wisselstrook t.h.v. de Hoogendijktunnel. De bouw aan de andere zijde van de N210 moet nog starten. Volgens het CDA-plan was deze locatie bedoeld net voor de grote kruising. Het voornemen is om alle buslijnen gebruik te laten maken van de nieuwe Stop en Go halten voor een optimale frequentie met Capelse Brug.
Een ander plan uit het CDA-initiatiefvoorstel bestaat uit het verplaatsen van het huidige busstation naar de rotonde N210/Ouverturelaan. Volgens het CDA-plan zal hier een grote P+R met minimaal 250 parkeerplaatsen worden aangelegd. Dit zal bijdragen om zowel het verkeer op de Algeracorridor als de parkeerdruk op P+R Capelsebrug te verminderen. Over dit onderwerp moet nog een beslissing genomen worden.
Een ander onderwerp uit het initiatiefvoorstel, een rotonde op de kruising Nw. Tiendweg/Van Ostade- en Boerhavelaan is om een aantal redenen afgewezen. Het was de bedoeling om hier de wisselstrook op aan te sluiten om een onafhankelijke weg met Capelle te krijgen via deze strook. Dit zou de doorstroming in Krimpen én Capelle op zowel de wisselstrook als de hoofdrijbaan aanzienlijk verbeteren.
Het CDA hoopt dat de doorstroming op de Algeracorridor met de andere gemaakte keuzes zal verbeteren.