02 maart 2016

Algemene Ledenvergadering CDA Krimpenerwaard

Wij nodigen u uit voor onze algemene ledenvergadering op donderdagavond 17 maart in kerkelijk centrum 'Rehoboth' in Stolwijk. Naast wat huishoudelijke zaken, zoals de naderende Tweede Kamerverkiezingen en de statutenwijzigingen, zal na de pauze worden besteed aan het thema 'Duurzaamheid en Energie' - een thema wat - zeker na de Klimaattop in Parijs - actueler is dan ooit.

'Nederland minst duurzaam van Europa', meldt het RTL Nieuws op 21 oktober 2015. Nederland loopt, als het om duurzame energie gaat, ver achter op andere Europese landen. Slechts 5%(!) van het Nederlandse energieverbruik wordt nu gehaald uit niet-fossiele brandstoffen. Dat betekent dat 95% van onze energie geproduceerd wordt met fossiele brandstoffen als aardgas en aardolie. Een dringend probleem wat voornamelijk op het lokale niveau van de samenleving en gemeente zal moeten worden aangepakt. Om hier over na te denken hebben we Klaasjan de Jong, voorzitter van het CDA Duurzaamheidsberaad, uitgenodigd. Klaasjan zal vertellen hoe het CDA tegen duurzaamheid aankijkt en zal met ons in gesprek gaan hoe we in de Krimpenerwaard met dit thema aan de slag kunnen.

We hopen u te zien op donderdag 17 maart om 20.00 uur in de 'Rehoboth', Achter de Kerk 7 in Stolwijk!