04 oktober 2017

Lijsttrekker en kandidatenlijst GR18 gekozen!

Jan Dekker gekozen tot lijsttrekker GR18
Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 4 oktober 2017 hebben de leden van het CDA Krimpenerwaard ingestemd met de voordracht van Jan Dekker als lijsttrekker voor het CDA Krimpenerwaard tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 aanstaande. Op advies van haar vertrouwenscommissie had het bestuur van het CDA Krimpenerwaard unaniem besloten om Jan Dekker als lijsttrekker voor te stellen aan haar leden. Het bestuur is tevreden over de wijze waarop de huidige fractie onder leiding van Jan Dekker het CDA Krimpenerwaard in de eerste raadsperiode heeft vertegenwoordigd en ziet de toekomst en verkiezingen in 2018 met vertrouwen tegemoet.

Reactie Jan Dekker
''Ik beschouw de keuze van de CDA-leden om voor de tweede keer met mij als lijsttrekker de verkiezingen in te gaan als een als een groot compliment. Voor mij persoonlijk, maar meer nog voor de huidige CDA-fractie. Het is ons in deze raadsperiode gelukt om verschillende CDA-onderwerpen op de agenda van de raad te krijgen, mede door de inhoudelijk sterke CDA raadsleden. Wij gaan de verkiezingen in om tenminste de huidige positie van vier raadszetels te verstevigen. Ik ben blij en heb veel vertrouwen in deze nieuwe lijst met een mooie positie voor de huidige raadsleden en vooral ook omdat de vernieuwing en verjonging vorm heeft gekregen door de opvallende tweede plaats die door het aanstormende CDA-talent Irma Bultman is ingenomen.''

Kandidatenlijst vastgesteld
Naast de verkiezing van de lijsttrekker stond ook de vaststelling van de kandidatenlijst op het programma. De top-5 bestaat naast Jan Dekker uit Irma Bultman, Kees Larooij, Hans Verkerk en Frank Moné. De vastgestelde kandidatenlijst is hier te vinden.

Reactie Ben van der Vlist, voorzitter CDA Krimpenerwaard
De lijst bevat veel nieuwe jonge leden die zich enthousiast hebben aangemeld. Daarnaast staan ook oude vertrouwde namen op de lijst die zorgen voor continuïteit en ervaringsdeskundigheid. Het bestuur is dan ook blij met de kandidatenlijst zoals die is vastgesteld door onze leden.