09 juni 2017

Zorg over Huize Petrus - vraag van het CDA aan het college van B&W

Vraag van het CDA aan het college van B&W:     Kan het college ons nader over de toekomst van Huize Petrus en plannen van Laurens melden. En op welke wijze kan het college waarborgen dat Huize Petrus gehandhaafd blijft voor de huidige bewoners dan wel voor onze inwoners. Nu Hergerborch ook niet meer beschikbaar is mogen de bewoners van Petrus niet de dupe worden van plannen welke negatief voor hen kunnen uitpakken.

Antwoord van het college van B&W:     Op 22 mei jl is aan de vertegenwoordigers van de bewoners van Laurens St Petrus een brief gestuurd met de navolgende inhoud. Het gaat over de toekomst van Petrus. Aangegeven wordt dat binnen Lansingerland gesprekken plaatsvinden, er wordt gekeken naar alle locaties van Laurens. Mensen gaan later naar een verpleeghuis wat intensieve zorg en aandacht betekent. Dit betekent verandering van zorg of aanpassing van het gebouw. Daarnaast wordt gemeld dat er alleen maar zorg verleend kan worden als deze ook wordt betaald. Volgens de brief is daarover overleg met het zorgkantoor en de gemeente.