13 juni 2017

Beleid voor openbare laadpalen in Lansingerland vastgesteld

In de raadsvergadering van donderdag 1 juni heeft de raad ingestemd met het voortzetten van de samenwerking met de gemeente Rotterdam voor wat betreft het (laten) plaatsen van openbare laadpalen in onze gemeente door een private partij. Het gebruik van elektrische voertuigen en het plaatsen van laadpalen draagt bij aan een beter milieu. Dat is goed voor onze inwoners en geeft invulling aan ons verkiezingen programma. Uit onderzoek van bureau “ overmorgen” is gebleken dat er in Lansingerland ruimte is voor ca. 200 openbare laadpalen. Het grootste gedeelte van de palen zullen op aanvraag van bewoners geplaatst worden ca. 150. De overige 50 laadpalen zullen geplaatst worden op aanvraag van de gemeente op strategische plaatsen in Lansingerland. Deze palen zullen ook door een private partij geplaatst worden. De gemeente draagt bij het plaatsen van deze palen zelf ook nog een steentje bij om de realisatie mogelijk te maken. De realisatie zal in 2020 volledig zijn uitgevoerd is de verwachting.

Wij als CDA hebben extra aandacht gevraagd voor de communicatie naar de burgers over de mogelijkheden die er zijn voor het opladen van elektrische auto’s en hoe je die kunt aanvragen binnen onze gemeente.

Gert-Jan van den Bogerd raadslid in Lansingerland