05 juli 2017

Blijverslening akkoord

In de afgelopen raadsvergadering stond bij de Voorjaarsnota ons initiatief Blijverslening als amendement op de agenda. In eerste instantie gingen 3 fracties met ons mee, maar uiteindelijk hebben alle fracties ons initiatief ondersteund.
De Blijverslening houdt in dat ouderen, eigenaars/ bewoners van woningen die niet in aanmerking komen voor een WMO voorziening, een lening via hypotheek of consumptief krediet kunnen krijgen indien zij aanpassingen aan de woning willen aanbrengen.
Hierbij moet gedacht worden aan aanpassingen in de badkamer, toilet of een traplift. Veelal kunnen ouderen geen hypotheek of lening meer van de bank krijgen en via deze Blijverslening wordt dit nu mogelijk gemaakt. Een verordening zal worden opgesteld en gedurende een proef van 2 jaar wordt bezien of van deze lening gebruik wordt gemaakt.