18 mei 2024

Brede beeldvorming Jeugd

Afgevaardigde raadsleden van het CDA, Leefbaar 3B, PvdA, CU en GL hebben besloten in klein comité de jeugdzorg nog eens goed onder de loep te nemen. Het gaat vooral om het gedeelte waar de gemeente Lansingerland zelf organiseert zonder tussenkomst van de gemeenschappelijke regeling. Met behulp van ambtelijke ondersteuning en de griffie zullen de vijf raadsleden zich inzetten bij de organisatie van deze brede beeldvorming jeugd. Ambtelijk is men al bezig met de voorbereidingen. Er zijn al vele gesprekken geweest met partijen uit het veld en er zal een grote bijeenkomst zijn waar stakeholders elkaar kunnen horen en begrijpen. Zowel ervaringsdeskundige in-, en met de jeugdhulp worden uitgenodigd, maar ook ambtenaren, huisartsen, onderwijs en het gemeentebestuur. 'Laten we elkaar eerst begrijpen en vervolgens komen tot eventuele efficiëntieslagen. De kosten voor Jeugdhulp lopen namelijk jaarlijks nog altijd fors op', Dave Bergwerff (CDA).