09 oktober 2017

Plan Snip terug naar college

Een visual essay in juni mbt tot de ontwikkeling van de Snip was voor ons aanleiding voor het indienen van een amendement met als strekking:
-Kom met een voldragen en levensvatbaar plan;
-Er dient bijgedragen te worden aan een bruisend boeiend en bindende dorpskern Bleiswijk;
-Huidige gebruikers blijven;
-Een rendabele en gezonde exploitatie.

Nu lagen er een 3 tal scenario's voor inhoudend:
- Invulling geven aan een experimenteerruimte, proeftuin, ideeën waren aangedragen;
- Nieuwe maatschappelijke bestemming naast het museum, misschien een streek museum. Een inspreker  tijdens de vergadering had een idee om de Tuinbouw te promoten;
-  Verkoop tbv herbestemming/ herontwikkeling.

Wij hebben aangegeven dat verder invulling geven aan verkoop de weg van de minste weerstand is en dat eerst de 2 andere scenario' s nader bekeken, onderzocht en beproefd moeten worden. En waar lopen we niet tegen aan als verkoop verder onderzocht wordt, bijv Hoogheemraadschap is ook nog voor een deel eigenaar van de grond en de kosten welke op ICT gebied gemaakt moeten worden nl 2 tot 3 ton i.v.m. een server aldaar in het pand. Wie weet wat er nog meer naar voren kan komen. Mocht het e.e.a. niet binnen de voorwaarden passen dan zou verkoop alsnog overwogen kunnen worden maar nu niet.
Veel discussie met als gevolg verschillende opties bij de fracties wat tot de conclusie leidde o.a: er is geen voldragen plan en kom eerst maar weer eens terug.