10 oktober 2017

Stand van zaken maatregelen Noordeindseweg

De commissie Ruimte heeft vorige week van het college een update ontvangen van de planning voor herinrichting Noordeindseweg. Voor het CDA is dit een belangrijke maatregel uit het Mobiliteitsplan. Het project omvat het weggedeelte tussen de rotonde Oostmeerlaan en de Herenstraat. Onderdelen zijn: ophogen van weggedeelten omdat zij de waterkering vormen voor de vaart; inrichten van de weg als erftoegangsweg (30km); verbeteren van de brugverbinding tussen Krügerlaan en Oudelandselaan en openstelling in één richting van het nu afgesloten deel van de Noordeindseweg voor personenauto’s.

Eerste helft oktober wordt opdracht verstrekt aan een adviesbureau dat de gemeente zal ondersteunen in het uitwerken van de ontwerpfase. Na deze gunning zullen er metingen en technische opnames op de Noordeindseweg plaatsvinden. Direct omwonenden worden hierover geïnformeerd. In december of januari zal het voorlopig ontwerp gepresenteerd worden aan bewoners en andere belanghebbenden. In maart 2018 wordt de ontwerpfase met een definitief ontwerp afgesloten. Dit ontwerp met bijhorende kostenraming zal in mei meegenomen worden in de totstandkoming van de begroting voor 2019 i.v.m. de uitvoering. Communicatie met de bewoners gedurende deze fase zal plaatsvinden door bewonersbrieven en inloopavonden. Daarnaast wordt een projectwebsite geopend waarop voor de betrokkenen informatie beschikbaar komt. Vanzelfsprekend wordt ook de commissie Ruimte over de voortgang geïnformeerd.