23 maart 2021

Brede steun voor school in centrum Langeraar

Donderdag heeft de gemeenteraad ingestemd met de nieuwe locatie voor een nieuw schoolgebouw in Langeraar. Na een lang traject is uiteindelijk gekozen om het nieuwe gebouw op de huidige Aeresteijn locatie te gaan bouwen. Langeraarder en CDA Raadslid Leon Zoet is erg blij met de keuze voor de locatie in het centrum van het drop.

Zoet geeft aan dat deze keuze tegemoet komt aan de wensen van Langeraar: “Uit alle peilingen blijkt dat er enorme steun voor de locatiekeuze op de huidige Aeresteijn locatie. Midden in het dorpscentrum en dicht bij de winkels”. Volgens Zoet wordt er gekozen voor het versterken van de dorpskern: “Een school in het hart van het dorp is essentieel om de leefbaarheid te behouden”.

De keuze voor de nieuwe locatie is het begin van de ontwikkeling van het IKC in Langeraar. Zoet geeft aan dat het belangrijk dat ook de komende fase inwoners, organisaties en verenigingen nauw te betrekken bij de verdere ontwikkeling: “We moeten deze kans voor Langeraar gaan verzilveren en daarbij rekening blijven houden met een veilige omgeving, ook straks tijdens de bouw”.