15 februari 2019

CDA geeft Valentijnsprijs aan zorgpersoneel

Het CDA bracht vandaag een bezoek aan de verzorgingshuizen Munnekeweij, Groot Hoogwaak en Jeroen om het zorgpersoneel te verassen met een grote doos Merci.

Jos Beugelsdijk: ‘deze mensen zijn een voorbeeld van hoe het CDA zorg voor ogen heeft: laagdrempelig, menselijk en dichtbij. Maar om dat te behouden is er wel werk aan de winkel. Zorgorganisaties kunnen steeds moeilijker aan goed opgeleid personeel komen. Met het oog op de toekomst wil het CDA Noordwijk-Noordwijkerhout-De Zilk in samenwerking met het CDA in de provincie Zuid-Holland en het CDA in de Tweede Kamer zorgen dat er voldoende gekwalificeerd personeel beschikbaar blijft voor onze zorginstellingen. Dat kan bijvoorbeeld door onderwijs en zorg aan elkaar te koppelen: praktijkonderwijs met baangarantie om zo de zekerheid van zorg te versterken.’

'Het CDA staat achter mensen die zich inzetten voor de samenleving’ zegt Sebastiaan Duivenvoorde. Of dat nu op een vereniging is, als mantelzorger, hulpverlener, zorgmedewerker of als goede buur. Iets doen voor een ander is belangrijk voor de leefbaarheid. Op deze Valentijnsdag zetten we daarom een aantal mensen extra in het zonnetje.